sobota, 2024-11-23 Adeli, Felicyty, Klemensa

„Indywidualna i kompleksowa aktywizacja 75 osób z niepełnosprawnością z woj. lubelskiego (nr 16/LUBELSKIE/2018)


Lublin, 28.08.2018 r.

 



ZAMAWIAJĄCY
Fundacja Aktywnej Rehabilitacji „FAR”
ul. Łowicka 19, 02-574 Warszawa
www.far.org.pl

 
 
ZAPYTANIE OFERTOWENR NR 16/LUBELSKIE/2018
DOTYCZY WYBORU PSYCHOLOGA NA WAS

Dotyczy: realizacji usługi grupowego wsparcia z zakresu wsparcia psychologicznego w województwie lubelskim dla uczestników/czek Warsztatu Aktywizacji Społecznej w ramach projektu pt. „Indywidualna i kompleksowa aktywizacja 75 osób z niepełnosprawnością z woj. lubelskiego” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 przy zachowaniu ustalonej zasady konkurencyjności.

I. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi grupowego wsparcia z zakresu wsparcia psychologicznego dla średnio 12 uczestników/czek na Warsztacie Aktywizacji Społecznej w ramach projektu „Indywidualna i kompleksowa aktywizacja 75 osób z niepełnosprawnością z woj. lubelskiego” organizowanego przez Fundację Aktywnej Rehabilitacji „FAR”.

Grupowe wsparcie z zakresu poradnictwa psychologicznego będzie świadczone dla średnio 12 Uczestników/czek Warsztatu Aktywizacji Społecznej (WAS) w terminie: 01-04.10.2018

Na warsztacie łączny czas udzielonego grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla obu grup na WAS wynosi 28 godzin. Godzina grupowego poradnictwa wynosi 60 minut.

Grupy będą miały udzielane grupowe wsparcie z zakresu poradnictwa psychologicznego naprzemiennie. W godzinach porannych pierwsza grupa, w godzinach popołudniowych druga grupa.

Warsztat Aktywizacji Społecznej odbywać się będzie w ośrodku na terenie woj. lubelskiego. Miejsce realizacji zostanie potwierdzone na min. 5 dni kalendarzowych przed realizacją zamówienia.

Psycholog, we własnym zakresie zapewnia sobie wyżywienie na miejscu realizacji grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego. Uczestnikami warsztatów będą osoby z niepełnosprawnością.

II. SZCZEGÓŁY ZAMÓWIENIA:
Realizacja usługi polegać będzie na:
1. Zrealizowaniu grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla średnio 12 uczestników/czek Warsztatu Aktywizacji Społecznej.

2. Udzieleniu grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla 1 i 2 grupy łącznie w wymiarze 28 godzin podczas 4 dniowego Warsztatu Aktywizacji Społecznej (4 dni * 7 godzin dziennie). Każdego dnia przewidziano 7 godzin wsparcia w godzinach 9:00-12:30 oraz 13:30-17:00. Od godziny 12.30 do 13.30 planowany jest posiłek dla uczestników/czek warsztatu.

2. Przygotowaniu przez psychologa Indywidualnej Karty Uczestnika z zakres wsparcia z wsparcia psychologicznego (wzór przekazany przez Zamawiającego), z zachowaniem tajemnicy zawodowej.

3. W trakcie zajęć wykorzystywane będą aktywne i nowoczesne metody np.: wykład, ćwiczenia, dyskusje, testy, praca w grupach, odgrywanie ról.

4. Podstawowe zagadnienia z zakresu wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego, które mają zostać zrealizowane w ramach Warsztatu Aktywizacji Społecznej:
  • Przygotowanie do aktywizacji i przeciwdziałania wykluczeniu.
  • Samopoznanie i samoocena.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna.
  • Przełamywanie starych przyzwyczajeń i biernego stylu życia.
  • Walka z syndromem wyuczonej bezradności.
  • Metody i techniki radzenia sobie ze stresem.
  • Podniesienie samooceny.
  • Zarządzanie czasem.
  • Nauka wyznaczenia sobie realistycznych celów.
  • Trening umiejętności funkcjonalnych.
  • Warsztaty kompetencji społecznych.
5. Wykonawca po ukończeniu grupowego wsparcia musi przedstawić dokumentację dołączoną jako załączniki do umowy współpracy:
  • Indywidualna Karta uczestnika z zakresu poradnictwa psychologicznego.
  • Kartę czasu pracy psychologa.
  • Dziennik zajęć z zakresu wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego.
  • Ankieta uczestnika dot. zdobytej wiedzy.
III. TERMIN WYKONANIA USŁUGI
01- 04.10.2018

IV. MIEJSCE WYKONANIA USŁUGI
Ośrodek na terenie woj. lubelskiego. Miejsce realizacji zostanie potwierdzone na min. 5 dni kalendarzowych przed realizacją zamówienia.

V. WYMAGANIA
O udzielenie zmówienia mogą ubiegać się osoby fizyczne lub osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą lub osoby prawne, które posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia tj.:

1. Posiadają niezbędną wiedzę, kwalifikacje i doświadczenie do wykonania przedmiotu zamówienia, tj. doradca zawodowy wskazany w ofercie musi spełniać poniższe minimalne wymagania:
a. wykształcenie wyższe/zawodowe z zakresu psychologii (wymagane CV wg. wzoru z załącznika nr 2 do niniejszego Zapytania),
b. doświadczenie min. 3 letnie z zakresu prowadzenia grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego, w okresie ostatnich 5 latach przed dniem złożenia oferty, rozumiane jako wykonanie w przedmiotowym okresie min. 100 godzin grupowego wsparcia poradnictwa psychologicznego (wymagany opis doświadczenia wg wzoru z załącznika nr 2 do formularza oferty),
c. min. 2 letnie doświadczenie z zakresu prowadzenia grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego dla osób z niepełnosprawnościami, w okresie ostatnich 3 lat przed dniem złożenia oferty rozumiane jako wykonanie min. 20 godzin grupowego wsparcia poradnictwa psychologicznego dla osób z niepełnosprawnością (wymagany opis doświadczenia wg wzoru z załącznika nr 2 do formularza oferty).
Opis weryfikacji spełniania warunku wykształcenia: CV psychologa wskazanego w ofercie (załącznik nr 1 do formularza oferty), doświadczenie psychologa wskazanego w ofercie (załącznik nr 1 oraz załącznik nr 2 do formularza oferty).

2. Osoby prawne winny w chwili składania oferty dysponować personelem przypisanym do realizacji grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego objętego ofertą, z powyższym doświadczeniem, oraz załączyć do oferty ich listę wraz z dowodami na posiadane doświadczenie i przygotowanie merytoryczne. Osoby fizyczne oraz osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą mogą w załączeniu do oferty legitymować się również osobistym doświadczeniem wskazanych w niniejszym punkcie.

3. Dysponują potencjałem organizacyjno – technicznym i znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej gwarantującym wykonanie zamówienia.

4. Nie są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym.

5. Wyrażają zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych w zakresie niezbędnym do realizacji
postanowień niniejszego postępowania.

6. Dysponują potencjałem osobowym niezbędnym do wykonania zamówienia.

7. Oferent zobowiązuje się do pozostawania w okresie realizacji przedmiotu zapytania ofertowego w pełnej dyspozycyjności Zamawiającego rozumianej, jako:
  • realizacja przedmiotu zamówienia w miejscu i czasie ściśle określonym przez Zamawiającego,
  • dojazd na WAS na terenie województwa lubelskiego, we własnym zakresie.
VI. ZASTRZEŻENIA:
1. Zamawiający zastrzega sobie, że w przypadku konieczności przerwania WAS Wykonawcy będzie przysługiwało częściowe wynagrodzenie, w wysokości proporcjonalnej do ilości zrealizowanych godzin Wykonawca zaakceptuje klauzulę, że otrzyma wynagrodzenie tylko za wsparcie, które rzeczywiście zostało zrealizowane.

VII. NIE DOPUSZCZA SIĘ SKŁADANIE OFERT CZĘŚCIOWYCH. KAŻDY PODMIOT MOŻE ZŁOZYĆ TYLKO 1 OFERTĘ.

VIII. WYKLUCZENIE Z MOŻLIWOŚCI REALIZACJI ZAMÓWIENIA
Z postępowania Zamawiający wyklucza:
1. Oferentów, którzy są powiązani osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w jego imieniu czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a. uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b. posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez IZ w wytycznych programowych,
c. pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d. pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.

Potwierdzeniem braku powiązań kapitałowych lub osobowych jest złożenie przez Oferenta oświadczenia o braku występowania w/w powiązań na formularzu ofertowym (pkt IV Formularza oferty).

2. Oferentów, którzy nie spełniają warunków udziału w postępowaniu, tj. nie posiadają odpowiednich kwalifikacji, doświadczenia zawodowego wymaganego do realizacji przedmiotu zamówienia;

3. Oferentów, wobec których otwarto likwidację lub ogłoszono upadłość.

IX. OFERTA PODLEGA ODRZUCENIE W PRZYPADKU, GDY:
1. jest niezgodna z istotnymi warunkami zamówienia (kryteria formalne),
2. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji,
3. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

X. KLASYFIKACJA WSPÓLNEGO SŁOWNIKA ZAMÓWIEŃ (CPV)
80000000-4 – Usługi edukacyjne i szkoleniowe
85121270-6 – Usługi psychiatryczne i psychologiczne

XI. KRYTERIA OCENY OFERTY:
1. W celu wyboru najkorzystniejszej oferty Zamawiający dokona oceny i wyboru ofert spośród Usługodawców spełniających kryteria formalne określone w punkcie V w oparciu o poniższe kryteria:
a) Cena za 1 godzinę brutto – 90 %.
b) Wiedza i doświadczenie Wykonawcy- 10 %;

2. OCENA KRYTERIÓW:
2.1 Punkty za kryterium „cena” zostaną obliczone na podstawie wzoru:
Kryterium nr 1 – cena ofertowa brutto brutto(C):
 
oferta z najniższą ceną ofertową za 1 godzinę brutto brutto
cena ofertowa za 1 godzinę brutto brutto (C) = ________________________ x 90 pkt
cena ofertowa za 1 godzinę brutto brutto oferty ocenianej

2.2. Punkty za kryterium „wiedza i doświadczenie wykonawcy” zostaną obliczone na podstawie wzoru:
Kryterium nr 2 – wiedza i doświadczenie wykonawcy (D):
  • Jeżeli oferent posiada udokumentowane doświadczenie w organizacji powyżej 20 godzin grupowego wsparcia w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia dla osób z niepełnosprawnością w ciągu ostatniego roku przed złożeniem oferty – otrzyma 5 pkt.
  • Jeżeli oferent posiada udokumentowane doświadczenie w organizacji powyżej 80 godzin grupowego wsparcia w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia dla osób z niepełnosprawnością w ciągu ostatniego roku przed złożeniem oferty – otrzyma 10 pkt.
  • punkty nie podlegają sumowaniu;
W kryterium nr 2 można uzyskać maksymalnie - 10 pkt.

Wykonawca zobowiązany jest wykazać usługi w Wykazie doświadczenia Wykonawcy, zwanym dalej Wykazem, stanowiącym Załącznik nr 2 do Formularza ofertowego, zgodnie z jego wymogami.

Dowodami przedstawionymi w Wykazie potwierdzającymi należyte wykonanie usług są: referencje, protokół odbioru usługi.

3. W przypadku zgłoszenia przez osobę fizyczną lub prawną oferty obejmującej więcej niż jednego kandydata na psychologa, świadczącego grupowe wsparcie z zakresu poradnictwa psychologicznego, ocena całej oferty i przyznanie punktów w ramach kryterium doświadczenia w organizacji grupowego wsparcia w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia, nastąpi wyłącznie w oparciu o kandydata z najniższą liczbą godzin w prowadzeniu grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego, niezależnie od liczby kandydatów wskazanych w ofercie legitymujących się wyższą liczbą godzin w prowadzeniu grupowego wsparcia z zakresu poradnictwa psychologicznego.

4. W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zamawiający zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z wybranymi Oferentami w celu uzupełnienia lub wyjaśnienia treści ofert.

5. Przed wyborem Wykonawcy Zamawiający zastrzega sobie prawo negocjacji warunków Zamówienia.

6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybraną ofertę.

7. Zamawiający w trakcie oceny ofert ma możliwość weryfikacji spełnienia warunków zastrzeżonych w niniejszym zapytaniu poprzez żądanie dostarczenia dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków.

8. Zamawiający nie przyzna punktów, jeżeli:
  • usługa nie będzie dotyczyła, zakresu przedmiotu zamówienia;
  • usługa nie została wykazana w Wykazie, a załączono dowód;
  • nie załączono dowodu potwierdzającego należyte wykonanie usługi wpisanej w Wykaz;
  • istnieją rozbieżności pomiędzy załączonym dowodem potwierdzającym należyte wykonanie usługi, a wpisem w Wykaz;
  • dowód nie potwierdza należytego wykonania usługi;
  • usługa została wykonana przez inne podmioty (podwykonawców);
  • wykazane w Wykazie wpisy są nieczytelne dla Zamawiającego.
9. Zamawiający dokona weryfikacji oraz przypisania punktów dla poszczególnych kryteriów oceny oferty oraz wyliczy łączną ocenę punktową oferty badanej (P) według następującego wzoru:
P = C+D
gdzie:
P – oznacza łączną ocenę punktową oferty badanej;
C – oznacza liczbę punktów przyznaną w ramach kryterium nr 1 – cena ofertowa za 1 godzinę brutto brutto;
D – oznacza liczbę punktów przyznaną w ramach kryterium nr 2 – doświadczenie Wykonawcy;

Ostateczna ocena będzie sumą punktów uzyskanych przez Wykonawcę w każdym z kryteriów.

10. Oferent może nie później niż w terminie składania ofert, zastrzec niejawność informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

11. Zamawiający może w toku badania i oceny ofert żądać od Oferentów wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.

12. Zamawiający jest uprawniony do poprawienia w tekście oferty oczywistych omyłek pisarskich lub rachunkowych, niezwłocznie zawiadamiając o tym danego Oferenta. Oferent może nie zgodzić się na poprawienie w treści oferty oczywistych pomyłek pisarskich lub rachunkowych, w takim przypadku jego oferta podlega odrzuceniu.

13. Zamawiający zastrzega sobie prawo podjęcia negocjacji w zakresie oferowanej ceny z Oferentem, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, w przypadku, gdy cena podana przez Oferenta przekracza wysokość środków przeznaczonych w budżecie projektu na usługę objętą niniejszym postępowaniem. W przypadku nieuzyskania porozumienia w toku prowadzonych negocjacji Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od udzielenia zamówienia Oferentowi, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, oraz do podjęcia negocjacji z Oferentem, którego oferta została uznana za kolejną najkorzystniejszą.

14. Za najkorzystniejsze oferty uznane zostaną oferty zawierające najwyższą liczbę punktów.

15. Jeżeli Zamawiający nie będzie mógł wybrać najkorzystniejszej oferty ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej liczbie punktów, Zamawiający może wezwać Oferentów, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych w zakresie oferowanej ceny.

16. Zamawiający jest uprawniony do wyboru kolejnej najkorzystniejszej oferty w przypadku, gdyby Oferent, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą odmówił podpisania Umowy lub gdyby podpisanie umowy z takim Oferentem stało się niemożliwe z innych przyczyn.

17. Z tytułu odrzucenia oferty, Oferentom nie przysługują żadne roszczenia przeciw Zamawiającemu.

XII. TERMIN SKŁADANIA OFERT:
Termin składania ofert wyznaczono do dnia 11.09.2018 do godziny 23.59

XIII. WYMAGANE DOKUMENTY
1. Dokumenty wymagane w celu potwierdzenia spełnienia warunków:
  • oferta złożona na formularzu ofertowym (załącznik nr 1),
  • cv (załącznik nr 1 do Formularza oferty)
  • wykaz doświadczenia Wykonawcy (załącznik nr 2 do Formularza oferty).
2. W przypadku osób fizycznych oferta powinna zawierać datę sporządzenia oraz czytelny podpis Oferenta. W przypadku składania oferty przez osobę prawną oferta powinna być opatrzona pieczęcią firmową, datą sporządzenia oraz podpisami osób reprezentujących Oferenta.

XIV. MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
Uprzejmie prosimy o przesłanie oferty elektronicznie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Powiadomienie oferentów o wynikach prowadzonego postępowania w sprawie zamówienia, zostanie wysłane drogą mailową oraz umieszczone na stronie internetowej: www.far.org.pl oraz www.bazakonkurencyjnosci.gov.pl.

XV. OSOBA UPRAWNIONA DO POROZUMIEWANIA SIĘ Z POTENCJALNYMI WYKONAWCAMI
Kamila Dębkowska
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Tel. 500 293 855

XVI. TERMIN ZWIĄZANIA OFERTĄ
30 dni

XVII. ZMIANA UMOWY:
Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowy
w zakresie:
a. Terminu realizacji umowy;
b. Harmonogramu realizacji umowy;
c. Ostatecznej liczby uczestników w ramach umowy;
d. Miejsca realizacji umowy;
e. Zasad płatności (Zamawiający informuje, że termin płatności wynagrodzenia Wykonawcy uzależniony jest od terminu wpłynięcia na konto Zamawiającego środków przeznaczonych na pokrycie wydatków związanych realizacją projektu na etapie, w którym uczestniczył w nim Wykonawca i może ulegać opóźnieniom).

Przy czym ewentualne zwiększenie zakresu rzeczowego realizacji zamówienia nie może prowadzić do zwiększenia wartości zamówienia o więcej niż 50% wartości zamówienia określonej w pierwotnej umowie zawartej na podstawie oferty złożonej przez wybranego Wykonawcę.

XVIII. UNIEWAŻNIENIE POSTĘPOWANIA
Przedmiotowe postępowanie zostanie unieważnione w przypadku wystąpienia (pojedynczo lub łącznie) któregokolwiek z poniżej wymienionych przypadków:
– braku środków niezbędnych do realizacji usługi,
– znaczących modyfikacji zapytania przez Wykonawcę mających wpływ na przedmiot zamówienia.

XIX. NIEROZSTRZYGNIĘCIE POSTĘPOWANIA W PRZYPADKU:
– braku ofert,
– braku ofert spełniających kryteria wyboru,
– złożenia ofert o wartości przewyższającej kwotę, którą posiada Zamawiający na realizację usługi,
– inne (ze wskazaniem przyczyny).

XX. ANULOWANIE POSTĘPOWANIA
  • w przypadku wystąpienia sytuacji nie wskazanej w pkt XVIII lub XIX (ze wskazaniem przyczyny).
XXI. ODBIÓR ZAMÓWIENIA I PŁATNOŚĆ:
Rozliczenia z Wykonawcą będą prowadzone na podstawie liczby godzin przepracowanych na rzecz osób, które wezmą udział w grupowym wsparciu z zakresu poradnictwa psychologicznego. Wykonanie zadań przez Wykonawcę będzie potwierdzone protokołem sporządzonym przez Wykonawcę, wskazującym prawidłowe wykonanie zadań, liczbę oraz ewidencję godzin poświęconych na wykonanie zadań podczas WAS.

Płatność zostanie dokonana w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo sporządzonego protokołu i dokumentacji. Podstawą do wypłaty jest protokół odbioru przedmiotu umowy bez zastrzeżeń podpisany przez Strony umowy. Walutą, w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia, jest PLN.

XXII. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA I FINANSOWANIE
Zamówienie jest współfinansowane w ramach Działania 11.1 Aktywne włączenie realizowane przez inne podmioty w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020 w ramach projektu pt. „Indywidualna i kompleksowa aktywizacja 75 osób z niepełnosprawnością z woj. lubelskiego”.

XXIII. UWAGI KOŃCOWE
  1. Zamawiający ze swojej strony przy opisywaniu przedmiotu zamówienia dochował należytej staranności, jednakże wskazany powyżej element opisu jest niezależny od Zamawiającego, działającego w ramach projektu i na rzecz beneficjenta projektu. Tym samym Zamawiający wyraźnie zastrzega, iż wielkość przedmiotu zamówienia może ulec zmianie (zmniejszeniu lub zwiększeniu) z przyczyn od niego niezależnych, a wynikających z rzeczywistych potrzeb uczestników/czek projektu.
  2. Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty ponosi Oferent. Zamawiający nie przewiduje możliwości zwrotu kosztów przygotowania oferty.
  3. Niniejsze ogłoszenie nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy prawo zamówień publicznych, a propozycje składane przez zainteresowane podmioty nie są ofertami w rozumieniu kodeksu cywilnego. Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania Fundacji Aktywnej Rehabilitacji „FAR” do zawarcia umowy. Fundacja Aktywnej Rehabilitacji „FAR” może odstąpić od podpisania umowy bez podania uzasadnienia swojej decyzji.
 
 
Regionalny Program Operacyjny Woj. Lubelskiego na lata 2014-2020
 







 


 Wybierz województwo:
 dolnośląskiekujawsko-pom.
 lubelskielubuskie
 łódzkiemałopolskie
 mazowieckieopolskie
 podkarpackiepodlaskie
 pomorskieśląskie
 świętokrzyskiewarmińsko-maz.
 wielkopolskiezachodniopom.



 Projekt MOBILITY 

 – Twoje auto dostosowane do potrzeb
 związanych z niepełnosprawnością

 Z ogromną przyjemnością informujemy,
 że uruchomiony już został Projekt
 MOBILITY,  będący efektem współpracy
 Toyota Motor Poland (TMPL) oraz
 Fundacji Aktywnej  Rehabilitacji „FAR”, 
 którego celem jest zapewnienie osobom 
 z niepełnosprawnością  ruchową
 dostępu do indywidualnie 
 dostosowanych samochodów...

Czytaj więcej 


 Utwórz SUBKONTO w Fundacji Aktywnej
  Rehabilitacji FAR i zbieraj środki na swoją
  rehabilitację. Subkonto można założyć 
  online: https://platformafar.pl/rejestracja  

Czytaj więcej  


Przetwarzamy Twoje dane 
zgodnie z RODO   

Szczegółowe informacje 
znajdziesz tutaj
 


Inspektor Ochrony Danych
Osobowych FAR
 
Szczegółowe informacje 


Poradniki FAR – seria wydawnicza poświęcona najważniejszym problemom utrudniającym osobom poruszającym się na wózkach  powrót do aktywnego życia. Zapraszamy do czytania »


  Polska Liga Rugby na Wózkach